
Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!
——————————————————————————————————————————————————————————————————————
Projekt dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027
——————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Numer umowy: FESW.08.02-IZ.00-0005/24
——————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Okres realizacji projektu: 01.02.2025 – 30.06.2026
——————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Obszar realizacji projektu: gmina Piekoszów, powiat kielecki, województwo świętokrzyskie
———————————————————————————————————————————————————————————————————————
Biuro projektu mieści się pod adresem:
Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Brynicy
ul. Przyszkolna 1
26-065 Piekoszów / sekretariat
tel. 41 306 20 22
e-mail: projekt@spbrynica.piekoszow.pl
——————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Beneficjent: Miasto i Gmina Piekoszów / Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Brynicy
——————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Numer naboru: FESW.08.02-IZ.00-001/24
Instytucja Organizująca Nabór: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Program: FESW.00.00
Priorytet: 8. Edukacja na wszystkich etapach życia
Działanie: 08.01 Podnoszenie jakości kształcenia podstawowego
———————————————————————————————————————————————————————————————————————
Dofinansowanie: 190 600,95 zł
Wkład własny: 21 900,00 zł
Całkowita wartość projektu: 212 500,95 zł
Głównym celem projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, uczenie się dorosłych i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami poprzez podniesienie jakości edukacji w Szkole Podstawowej w Brynicy w województwie świętokrzyskim poprzez działania ukierunkowane na rozwijanie u 205 uczniów (95K/110M) umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz wdrażanie skutecznego doradztwa zawodowego, wolnego od stereotypów wśród uczniów poprzez realizację zajęć dodatkowych, edukację ekologiczną oraz wsparcie rozwoju kompetencji 19 nauczycieli (17K/2M), w tym TUS w terminie od 01.02.2025 do 30.06.2026 roku.
——————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Zadania realizowane w ramach projektu:
Wsparcie dla nauczycieli: Kurs z języka angielskiego przygotowujący do nauczania dwujęzycznego przedmiotów przyrodniczych wraz z egzaminem, szkolenie rozszerzone z wykorzystania robota Photon w edukacji podstawowej, szkolenie z wykorzystania robota Photon – moduł dotyczący sztucznej inteligencji, kurs z zakresu treningu umiejętności społecznych (TUS).
Wsparcie dla uczniów:
- zajęcia warsztatowe grupowe pt. „Nowoczesny świat zawodów” dla uczniów klas 1-4 (zajęcia z wykorzystaniem znanych opowieści i bajek oraz kalamburów prezentujące świat zawodów oraz predyspozycji i typów temperamentów ważnych dla tych zawodów)
- zajęcia warsztatowe grupowe pt. „Empowerment – projektowanie przyszłości”
dla uczniów klas 5-8 (zajęcia z wykorzystaniem gry „Kariera” i materiałów z Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej kształtujące postawy przedsiębiorcze, umiejętności analitycznego i logicznego myślenia oraz planowania i wyznaczania celów) - spotkania z przedstawicielami zawodów dla uczniów klas 1-8 (zajęcia łamiące stereotypy panujące w wybranych zawodach, pokazujące możliwość kariery w wojsku, policji, przedszkolu, górnictwie, itp. jest możliwa bez względu na płeć, pochodzenie czy status społeczny)
- zajęcia warsztatowe „EKObudżet partycypacyjny” wraz z realizacją inicjatyw ekologicznych dla uczniów klas 1-7 (warsztaty ekologiczne wpisujące się w cele zrównoważonego rozwoju 2030, mające na celu pomóc uczniom wygenerowanie pomysłów i zrealizowanie na ich podstawie ciekawych inicjatyw ekologicznych)
- dodatkowe zajęcia z przyrody i ekologii dla uczniów klas 6 i 7 (zajęcia o charakterze środowiskowym, oparte na przeprowadzaniu doświadczeń i poszerzaniu wiedzy ekologicznej w oparciu o kreatywne myślenie, również w języku angielskim)
- spotkania z eko-ekspertami dla uczniów klas 6 i 7 (zajęcia z przedstawicielami szeroko pojętej ochrony środowiska, w tym branży odnawialnych źródeł energii, upowszechniające wiedzę o klimacie i doskonalące tzw. zielone kompetencje)
- dodatkowe zajęcia z programowania z wykorzystaniem robota Photon dla uczniów klas
6-7 (zajęcia rozwijające świadome korzystanie z nowoczesnych technologii, rozumienie i tworzenie informacji, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce, kreatywność i pomysłowość, umiejętności w obszarze programowania i korzystania ze sztucznej inteligencji) - dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla uczniów klas 1-6 (zajęcia prowadzone w formie konwersacyjnej kształtujące umiejętności językowe z wykorzystaniem materiałów z Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, w tym karty pracy, scenariusze zajęć, gry dydaktyczne, quizy, itp. oraz technologii informacyjnych – tabletów)
- zajęcia przeciwdziałające dyskryminacji pt. „Nie zgadzam się, ale szanuję Twoje zdanie” dla uczniów klas 1-8 (zajęcia upowszechniające zasady dyskusji z szacunkiem, wyrażania własnego zdania z kulturą osobistą i przy akceptacji odmiennego zdania innych, formułowania własnych myśli i wniosków, a także pozwalające zrozumieć otaczający świat, akceptować różnorodność, odkrywać właściwe zachowania i postawy w relacjach międzyludzkich)
———————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Grupa docelowa: Nauczyciele oraz uczniowie klas 1-8 pracujący i pobierający naukę w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Brynicy z podziałem na rok szkolny 2024/2025 oraz 2025/2026.
———————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Wskaźniki rezultatu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 92 K, 102 M, 194 O
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 17 K, 2 M, 19 O
———————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Wskaźniki produktu:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 17 K, 2 M, 19 O
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 95 K, 110 M, 205 O
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 95 K, 110 M, 205 O
- Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 6 K, 11 M, 17 O
- Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami – 0
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 0
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 1
- Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) – 0
——————————————————————————————————————————————————————————————————————–
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie