Top
Image Alt

Opis projektu

  /  Opis projektu

Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!

——————————————————————————————————————————————————————————————————————

Projekt dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027

——————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Numer umowy: FESW.08.02-IZ.00-0005/24

——————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Okres realizacji projektu: 01.02.2025 – 30.06.2026

——————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Obszar realizacji projektu: gmina Piekoszów, powiat kielecki, województwo świętokrzyskie

———————————————————————————————————————————————————————————————————————

Biuro projektu mieści się pod adresem:

Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Brynicy

ul. Przyszkolna 1

26-065 Piekoszów / sekretariat

tel. 41 306 20 22

e-mail: projekt@spbrynica.piekoszow.pl

——————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Beneficjent: Miasto i Gmina Piekoszów / Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Brynicy

——————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Numer naboru: FESW.08.02-IZ.00-001/24

Instytucja Organizująca Nabór: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego  

Program: FESW.00.00

Priorytet: 8. Edukacja na wszystkich etapach życia

Działanie: 08.01 Podnoszenie jakości kształcenia podstawowego

———————————————————————————————————————————————————————————————————————

Dofinansowanie: 190 600,95 zł

Wkład własny: 21 900,00 zł

Całkowita wartość projektu: 212 500,95 zł

Głównym celem projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, uczenie się dorosłych i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami poprzez podniesienie jakości edukacji w Szkole Podstawowej w Brynicy w województwie świętokrzyskim poprzez działania ukierunkowane na rozwijanie u 205 uczniów (95K/110M) umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz wdrażanie skutecznego doradztwa zawodowego, wolnego od stereotypów wśród uczniów poprzez realizację zajęć dodatkowych, edukację ekologiczną oraz wsparcie rozwoju kompetencji 19 nauczycieli (17K/2M), w tym TUS w terminie od 01.02.2025 do 30.06.2026 roku.      

——————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Zadania realizowane w ramach projektu:

Wsparcie dla nauczycieli: Kurs z języka angielskiego przygotowujący do nauczania dwujęzycznego przedmiotów przyrodniczych wraz z egzaminem, szkolenie rozszerzone z wykorzystania robota Photon w edukacji podstawowej, szkolenie z wykorzystania robota Photon – moduł dotyczący sztucznej inteligencji, kurs z zakresu treningu umiejętności społecznych (TUS).

Wsparcie dla uczniów:

  • zajęcia warsztatowe grupowe pt. „Nowoczesny świat zawodów” dla uczniów klas 1-4 (zajęcia z wykorzystaniem znanych opowieści i bajek oraz kalamburów prezentujące świat zawodów oraz predyspozycji i typów temperamentów ważnych dla tych zawodów) 
  • zajęcia warsztatowe grupowe pt. „Empowerment – projektowanie przyszłości”
    dla uczniów klas 5-8 (zajęcia z wykorzystaniem gry „Kariera” i materiałów z Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej kształtujące postawy przedsiębiorcze, umiejętności analitycznego i logicznego myślenia oraz planowania i wyznaczania celów)
  • spotkania z przedstawicielami zawodów dla uczniów klas 1-8 (zajęcia łamiące stereotypy panujące w wybranych zawodach, pokazujące możliwość kariery w wojsku, policji, przedszkolu, górnictwie, itp. jest możliwa bez względu na płeć, pochodzenie czy status społeczny) 
  • zajęcia warsztatowe „EKObudżet partycypacyjny” wraz z realizacją inicjatyw ekologicznych dla uczniów klas 1-7 (warsztaty ekologiczne wpisujące się w cele zrównoważonego rozwoju 2030, mające na celu pomóc uczniom wygenerowanie pomysłów i zrealizowanie na ich podstawie ciekawych inicjatyw ekologicznych)   
  • dodatkowe zajęcia z przyrody i ekologii dla uczniów klas 6 i 7 (zajęcia o charakterze środowiskowym, oparte na przeprowadzaniu doświadczeń i poszerzaniu wiedzy ekologicznej w oparciu o kreatywne myślenie, również w języku angielskim)
  • spotkania z eko-ekspertami dla uczniów klas 6 i 7 (zajęcia z przedstawicielami szeroko pojętej ochrony środowiska, w tym branży odnawialnych źródeł energii, upowszechniające wiedzę o klimacie i doskonalące tzw. zielone kompetencje)
  • dodatkowe zajęcia z programowania z wykorzystaniem robota Photon dla uczniów klas
    6-7 (zajęcia rozwijające świadome korzystanie z nowoczesnych technologii, rozumienie i tworzenie informacji, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce, kreatywność i pomysłowość, umiejętności w obszarze programowania i korzystania ze sztucznej inteligencji)
  • dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla uczniów klas 1-6 (zajęcia prowadzone w formie konwersacyjnej kształtujące umiejętności językowe z wykorzystaniem materiałów z Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, w tym karty pracy, scenariusze zajęć, gry dydaktyczne, quizy, itp. oraz technologii informacyjnych – tabletów)
  • zajęcia przeciwdziałające dyskryminacji pt. „Nie zgadzam się, ale szanuję Twoje zdanie” dla uczniów klas 1-8 (zajęcia upowszechniające zasady dyskusji z szacunkiem, wyrażania własnego zdania z kulturą osobistą i przy akceptacji odmiennego zdania innych, formułowania własnych myśli i wniosków, a także pozwalające zrozumieć otaczający świat, akceptować różnorodność, odkrywać właściwe zachowania i postawy w relacjach międzyludzkich)  

———————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Grupa docelowa: Nauczyciele oraz uczniowie klas 1-8 pracujący i pobierający naukę w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Brynicy z podziałem na rok szkolny 2024/2025 oraz 2025/2026.

———————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Wskaźniki rezultatu:

  1. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 92 K, 102 M, 194 O
  2. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 17 K, 2 M, 19 O

———————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Wskaźniki produktu:

  1. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1
  2. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 17 K, 2 M, 19 O
  3. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 95 K, 110 M, 205 O
  4. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1
  5. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 95 K, 110 M, 205 O
  6. Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 6 K, 11 M, 17 O
  7. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami – 0
  8. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 0
  9. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 1
  10. Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) – 0

——————————————————————————————————————————————————————————————————————–

#FunduszeUE              

#FunduszeEuropejskie

Przejdź do treści