Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Top
Image Alt
  /  Aktualności   /  Katarynka – klasa5

Katarynka – klasa5

Na ostatnich lekcjach języka polskiego klasa 5 omawiała lekturę “Katarynka” B. Prusa.

↪️ Najpierw dowiedzieli się kilka ciekawych faktów o życiu autora.

↪️ Potem omówili świat przedstawiony i poznali cechy oraz budowę noweli. Dowiedzieli się, czym jest tytułowa katarynka.

↪️ Następnie skupili się na postawie głównego bohatera – pana Tomasza i jego przemianie wewnętrznej.

↪️ Podczas rozmów o niewidomej dziewczynce obejrzeli film dokumentalny o dzieciach niewidomych.

↪️Żeby zrozumieć lepiej bohaterkę, sami wcielili się w osoby niewidzące. Musieli wykonać kilka podstawowych czynności, tj. np. ubieranie się, rozpoznawanie produktów czy przyszywanie guzika.

↪️ Okazało się, że paradoksalnie proste czynności, nie były łatwe do wykonania. Uczniowie w ten sposób przekonali się, co czują osoby niewidome.

↪️Na koniec, dla utrwalenia treści lektury, obejrzeli ekranizację “Katarynki”.