Spotkanie z Nadleśniczym w Naszej Szkole | ||
To było niezapomniane spotkanie. Uczniowie klas 0-III Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Brynicy. Mieli oni okazję spotkać się z nadleśniczym Mariuszem Wertka. Celem zajęć było uświadomienie dzieciom ogromnego znaczenia lasów - gospodarczego, społecznego i przyrodniczego. Pokazanie jak poszczególne elementy przyrody oddziałują wzajemnie na siebie. Przekazanie uczniom, iż leśnicy są świadomi, jak wielkie znaczenie ma zachowanie możliwie dużej różnorodności biologicznej polskich lasów.W trakcie spotkania z dziećmi Specjalista Służby zaprezentował dzieciom mundur leśnika, zapoznał dzieci z pracą leśnika i środowiskiem lasu. Przedstawił również informacje o przyrodzie polskiej i zakresie działalności Lasów Państwowych. W ramach kampanii społecznej „Świadomi zagrożenia" opowiedział dzieciom o bezpiecznym wypoczynku w lesie i zasadach przeciwpożarowych, jakie w lesie obowiązują. Dzieci bardzo angażowały się w zajęcia, chętnie odpowiadały na stawiane im pytania oraz same zadawały wiele pytań dotyczących przyrody i pracy w lesie, na które otrzymały wyczerpujące odpowiedzi. Ciekawie przekazane informacje dotyczące natury oraz jej ochrony nauczyły dzieci odpowiedzialności za swoje postępowanie. Dzień ten stał się doskonałą okazją do propagowania proekologicznych zachowań dzieci, oraz zasad dbania o środowisko naturalne i kształtowania prawidłowych postaw wobec przyrody. Takie przedsięwzięcia przyczyniają się do wychowania dzieci w duchu ekologicznym. Na zakończenie każdy uczestnik spotkania otrzymał słodki upominek oraz odblask . |
Ogólnopolski konkurs „ARMADA 2020” | ||||
![]() |
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Brynicy podjęli trudne wyzwanie, przygotowując prace plastyczne na Ogólnopolski konkurs pod nazwą „ARMADA 2020”. Celem konkursu było propagowanie polskich tradycji marynistycznych. W zmaganiach artystycznych mogli wziąć udział uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Zadaniem uczestników było wykonanie pracy plastycznej w orientacji poziomej w technice z dziedziny malarstwa, rysunku lub w formie collage. Należało najpierw zapoznać się z tekstem źródłowym, stanowiącym załącznik do regulaminu. |
![]() |
Rekrutacja na rok szkolny 2021/2022 | ||
Regulamin str. 1/3 klasy: "0", "1" | Link | ![]() |
Regulamin str. 2/3 klasy: "0", "1" | Link | |
Regulamin str. 3/3 klasy: "0", "1" | Link | |
Deklaracja klasa "0" str. 1/3 | Link | |
Deklaracja klasa "0" str. 2/3 | Link | |
Deklaracja klasa "0" str. 3/3 | Link | |
Deklaracja klasa "1" str. 1/2 | Link | |
Deklaracja klasa "1" str. 1/2 | Link | |
klauzula informacyjna klasy: "0", "1" | Link | |
Oświadczenie klasy: "0", | Link | |
Dokumenty można wydrukować lub pobrać w placówce |
Próbny Egzamin j.angielski - sesja 2021 | |||
W dniach 17- 19 lutego 2021r. nasza szkoła przeprowadziła próbny egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego. Celem egzaminu próbnego jest zaznajomienie uczniów z jego formą, formatem arkuszy, typem zadań, pracą z kartą odpowiedzi w czasie przeznaczonym na rozwiązanie zadań. Na podstawie wyników testu nauczyciel będzie mógł zdiagnozować poziom wiadomości i umiejętności, które dany uczeń opanował. Na egzaminie próbnym uczniowie rozwiązywali test dostosowany do nowych wytycznych CKE. Uczniowie mieli możliwość sprawdzenia się w szczególnie trudnej umiejętności słuchania, ale również czytania i pisania tekstu. Ale jak mówi znane po angielsku powiedzenie, Practice makes perfect (Praktyka czyni mistrza), czego życzymy wszystkim uczniom. |
Z kart kroniki Klasy III - wizyta TVP w naszej klasie :) | ||||
W czasie zajęć z edukacji przyrodniczej zgłębiamy tajniki wiedzy na temat wody, śniegu i lodu. Samodzielnie przeprowadzamy doświadczenia, dzięki którym poznaliśmy stany skupienia wody oraz ich własności. Wiemy już w jakiej temperaturze woda zamarza, a w jakiej topi się lód. Jednak w dalszym ciągu intrygowało nas pytanie „Czy śnieg jest czysty?” A ponieważ w tym roku zima nie odpuszcza i w około jest biało, postanowiliśmy to sprawdzić i sami odpowiedzieć na pytanie. W tym celu wykonaliśmy eksperyment, do którego potrzebny był nam śnieg. Ubraliśmy się więc ciepło i poszliśmy na dwór zabierając słoiczki, które wypełniliśmy śniegiem zebranym na boisku szkolnym oraz leżącym na chodniku. Po powrocie do szkoły ustawiliśmy je na parapecie nad kaloryferem. Gdy śnieg się roztopił kropelki wody oglądaliśmy od mikroskopem i już wiedzieliśmy jaką dać odpowiedź. Chociaż śnieg jest biały i wydaje się że jest czysty, to jednak nic mylnego – jest brudny i zanieczyszczony. Wszystkie spostrzeżenia i wnioski skrupulatnie notowaliśmy w kartach obserwacji. |
|
Artykuły z menu "Menu główne" i pozostałe nieskategoryzowane.